TRICKEN JAG ANVÄNDE MIG AV FÖR ATT FÅ IGÅNG TRÄNINGEN
Träning kan vara att gå en prommenad, springa till bussen eller packa väskan och klä på sig tränings kläder och åka till gymmet. Det finns ett litet dillemma som vi alla nån gång stöter på, vi har inte tiden, orken, lusten eller kanske pengarna. Idag tänkte jag reda ut några frågor och förhoppningsvis ge er lite extra bra tips! 
 
Hur ska jag hinna att träna? 
- Effiktivera allting i vardagen! 
Strunta i den dära extra timmen då du ligger och tittar på netflix - åk i stället till gymmet! 
Kläm in tränningen dem dagarna och tiderna då det passar dig bäst och då du inte känner dig stressad. 
Tänk heller inte till, "orkar jag verkligen träna?", "ush vad jobbigt". 
 
Vilket gym ska jag träna på?
Först av allt är det här väldigt inviduellt vad för slags gym man vill träna på, tider, priser och så vidare. 
Jag tränar just nu på Fresh fittnes men jag har tränat på Friskis tidigare. Fresh fittnes är perfekt för mig!! 
Allt som jag vill göra finns där, tyvärr så kan det vara ganska mycket folk ibland. Fresh fittnes är ett exempel på hur jag fick tillbaka lusten till träningen. 
 
Youtube vloggs insperation 
Kolla på inspererande vidoes!  
 
 
 
 
 
 
Föreläsning Träning 
Att gå på någon form av föreläsning är alltid nyttig speciellt Träning, då du kan få med dig flera tips och tricks i ryggsäcken som du sedan kommer få användning för. Jag tycker att det alltid är lite extra roligt att ha med någon vän, då man kan efteråt kan disskutera och bolla ider med varandra. 

Tränings bloggar 
Ellen 
 
Exempel på saker att träna
  • Rumpan 
  • Ryggen 
  • Överkroppen 
  • Ben
  • Armar 
  • Kondition 
Allmäna tränings tips 
  • Allting blir lättare utan socker 
  • Ha med olika vänner på olika sorters träningar (pappa= speciellt när jag kör kondition och som idag ska jag träna med min kusin Madde (milas mamma) då jag tror vi ska köra lite olika övningar) 
  • Skaffa snygga och fresha tränings kläder 
  • Träna med musik 
  • Planera din träning med hjälpa av en kalender (eller annat som fungerar för dig) 
 
  • Drick bara vatten!!! (om du dricker read bull eller annan energi dryck får du tillbaka allt socker i kroppen, om dessutom inte mer) 
  • Bestämm först hur många gånger du ska träna per vecka. Vi säger att du ska träna 3gånger/vecka om du tränar exempelvis en eller flera gånger mer så är det bara ett pluss.
  • Kom ihåg att träna med måtta! 
  •  
    Tänk inte till om du orkar att träna eller inte 

 
 
Powered by Jasper Roberts - Blog